
Mapa Drogowa Cyfrowej Transformacji i Doskonałość Operacyjna w Bahlsen Polska
O sile marki Bahlsen Polska, znanego producenta słodkości, decyduje nie tylko unikalny smak produktów, ale też konsekwentne dążenie do najwyższych standardów – docenione m.in. prestiżową nagrodą TPM Excellence Award cat. A, przyznaną przez Japan Institute of Plant Maintenance.
Doskonałość w Bahlsen nie jest jednorazowym projektem. System ciągłego doskonalenia zwany B.Excellent, wpisany jest na stałe w kulturę organizacyjną firmy. Przejawia się w codziennej pracy nad tym, aby każde zamówienie było zrealizowane terminowo, w najwyższej jakości i przy optymalnym wykorzystaniu zasobów.
Dla Bahlsen od samego początku było oczywiste, że fundamentem doskonałości operacyjnej będą nowoczesne technologie. A do ich wdrożenia firma podeszła strategicznie. Przy wsparciu ImFactory firma przeprowadziła analizę dojrzałości cyfrowej według metodologii ADMA, która stała się bazą do opracowania Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji. Dokument wskazał kluczowe inicjatywy i nadał cyfrowej transformacji uporządkowany kierunek.
Część projektów już została zrealizowana, a pierwsze wdrożenia pokazały, jak duży potencjał niesie ze sobą przyjęcie wspólnego standardu AVEVA dla całej grupy Bahlsen. Mapa jest regularnie aktualizowana, w miarę potrzeb pojawiają się w niej też nowe obszary, takie jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe. Tym sposobem, dbając o nieustanne doskonalenie przy wsparciu partnerów, Bahlsen stawia kolejne kroki w budowaniu cyfrowej fabryki przyszłości.
Branża: spożywcza
Bahlsen Polska jest firmą z długą tradycją i mocno ugruntowaną pozycją na rynku słodkich wypieków. W Polsce działa od 1993 roku. Produkuje doskonale znane wszystkim ciastka, takie jak Krakuski, HIT i Leibniz.
- Wybór nowoczesnych narzędzi, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby.
- Zaplanowanie drogi cyfrowej transformacji.
- Skoordynowany rozwój we wszystkich obszarach.
- Poprawa efektywności, jakości oraz bezpieczeństwa w łańcuchach dostaw.
- Badanie ADMA – oceniające cyfrową dojrzałość organizacji.
- Mapa Drogowa Cyfrowej Transformacji – opracowana wspólnie z ImFactory na podstawie wyników z badania ADMA oraz audytu przeprowadzonego w gemba. Na jej podstawie wypracowano 64 inicjatywy w obszarach: ludzkim, technologicznym i biznesowym. Następnie rozbudowano ją o dodatkowe 28 inicjatyw z obszarów AI (sztucznej inteligencji) i ML (machine learning).
- Wdrożenie autonomicznego transportu wewnętrznego (jedna z inicjatyw wskazanych przez Mapę).
- Pilotaż systemu SCADA (jedna z inicjatyw wskazanych przez Mapę).
- Warsztaty z zakresu AI i ML oraz Przemysłu 4.0, przeprowadzone przez ImFactory w ASTOR Technology Park.
- Zidentyfikowanie inicjatyw niezbędnych do stawania się fabryką przyszłości.
- Odpowiednie zrozumienie priorytetów i rozłożenie ich w czasie.
- Długoterminowa wizja, zawierająca jasno określone cele – do 2030 roku Bahlsen Polska planuje dalsze zwiększanie efektywności, jakości i bezpieczeństwa.
- Wdrożenie pierwszych inicjatyw:
- autonomiczny robot, który odciąża operatorów w transporcie ciężkich komponentów;
- pilotażowe wdrożenie platformy AVEVA.
Zobacz również
Chcesz dowiedzieć się więcej? Odwiedź naszą Bazę Wiedzy, gdzie znajdziesz artykuły i webinary przygotowane przez ekspertów, które pozwolą Ci poszerzyć swoją wiedzę.
Umów się na bezpłatną prezentację lub rozmowę na wskazany przez Ciebie temat.

















































































