27 czerwca 2024

Praktycznie i prawdziwie. Pierwsza edycja Digital Factory Day za nami 

Aktualności Praktycznie i prawdziwie. Pierwsza edycja Digital Factory Day za nami 
27 czerwca 2024

18 czerwca 2024 roku w Warszawie odbyła się pierwsza edycja Digital Factory Day – forum wymiany doświadczeń firm produkcyjnych organizowane przez ImFactory i ASTOR. Celem spotkania była wymiana wiedzy i dobrych praktyk związanych z cyfryzacją przemysłu oraz wdrażaniem nowoczesnych technologii informatycznych dla produkcji.

W wydarzeniu wzięli udział liderzy cyfrowej transformacji, reprezentujący firmy produkcyjne z różnych branż. Kameralny charakter konferencji miał na celu stworzenie przestrzeni do otwartego dzielenia się doświadczeniami. Założenia organizatorów idealnie podsumował w ankiecie jeden z Uczestników – „Przykłady, dużo pytań, uczciwa rozmowa o problemach, bez kolorowania rzeczywistości” – czyli praktycznie i prawdziwie. 

Polskie firmy są coraz bardziej świadome korzyści, jakie przynoszą cyfryzacja i cyfrowa transformacja przemysłu oraz związane z nimi inwestycje w nowe technologie. Wiedza w tym zakresie rośnie z roku na rok. Wciąż jednak brakuje pewności w planowaniu zmian. Często nie wiadomo od czego zacząć wdrażanie nowych rozwiązań, jakie kolejne kroki należy podjąć i co robić, gdy nie wszystko idzie zgodnie z planem. 

Naszym głównym celem było zbliżenie praktyków, którzy realizują projekty transformacji cyfrowej w organizacjach produkcyjnych, aby mogli wymieniać się wiedzą i inspiracjami. 
 
Chcieliśmy, aby forma spotkania odpowiadała codziennej praktyce uczestników i była bezpośrednim odniesieniem do ich oczekiwań. Od długiego czasu obserwujemy potrzebę takich inicjatyw, gdyż wiele osób szuka inspiracji wewnątrz swoich organizacji, a tego typu konferencje są doskonałą okazją do zdobycia nowej wiedzy i wymiany doświadczeń – mówi Grzegorz Purzycki, CEO ImFactory.  

Digital Factory Day skupia się na tematach związanych z wdrożeniem i rozwojem systemów informatycznych, wspierających produkcję. Zaproszono firmy produkcyjne z różnych branż, o silnej pozycji rynkowej w Polsce oraz za granicą. 

14 Prelegentów praktyków, reprezentujących 10 różnych branż, podzieliło się swoją wiedzą i doświadczeniami. Wystąpienia w dużej mierze skupiły się na praktycznym przedstawieniu cyklu życia projektów informatycznych dla produkcji – od konsultacji i planowania z wykorzystaniem Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji, poprzez wdrożenie, aż po utrzymanie i rozwój. Szczegółowe case studies z różnych branż pokazały tę ścieżkę od strony praktycznej i pozwoliły spojrzeć na cały proces z wielu stron. 

W codziennych kontaktach wyraźnie widzimy, że nasi klienci mają potrzebę przekonać się, jak na drodze cyfrowej transformacji radzą sobie inne firmy – z jakimi wyzwaniami się zetknęły i jak sobie z nimi poradziły. Rzeczywiste przykłady są zawsze najbardziej pożądane i wartościowe, dlatego przyjęliśmy format wydarzenia, w którym praktycy z firm produkcyjnych mogą w otwarty sposób o tym porozmawiać z innymi praktykami. 
Dodatkowo jako eksperci ds. budowy systemów MES, widzimy pewne zagrożenia przy realizacji tego typu projektów, i o ile przed nimi ostrzegamy, to dodatkowy głos przedstawicieli innych firm, które już są na dalszym etapie, wspiera ten przekaz i pozwala kolejnym klientom uniknąć błędów i uzyskać lepsze efekty biznesowe z wdrożeń tego typu systemów – mówi Grzegorz Fijałka, Partner|Business Development w ImFactory. 

Prezentacje podzielone były na cztery bloki tematyczne: 

Blok1: Inicjowanie cyfrowej transformacji  
Blok2: Wdrożenie MES, w tym OEE, Traceability  
Blok3: Efektywne utrzymanie i rozwój systemów  
Blok4: Dodatkowe inspiracje 

Tematem, który mocno zaangażował Uczestników było pokonywanie wyzwań – zarówno tych biznesowych, jak i organizacyjnych oraz technicznych, pojawiających się na poszczególnych etapach wdrożenia rozwiązań IT.  

„Spotkanie Digital Factory Day, to było coś nowego na rynku. Ciekawym podejściem było to, że pracownicy firm prezentowali swoje projekty wdrożeń systemu MES. Ktokolwiek wdrażał z sukcesem takie systemy, musiał się zmierzyć z podobnymi problemami. Dużo pytań z widowni zwiastuje, że systemy MES będą jeszcze wdrażane w kolejnych firmach. To było prawdziwe dzielenie się wiedzą z tego, co się udało i co jeszcze wymaga poprawy. Wspólnym mianownikiem tego, że z sukcesem można wdrożyć ten skomplikowany system, byli ludzie prezentujący, pełni pasji do tego co robią.”
– Arkadiusz Krzemiński, Uczestnik Konferencji

Sporo miejsca poświęcono również planowaniu projektu lub nawet całego programu cyfryzacji, przy wsparciu Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji, uwzględniając takie kwestie jak: 

  • Pierwsze kroki: specyfikacje, pilotaże, PoC/PoV (Proof of Concept/Value). 
  • Akwizycja i przetwarzanie danych On-line, wizualizacja (obszary technologiczne, procesowe, energetyczne, itp.).  
  • Rozwój w kierunku MES: od wizualizacji i monitoringu procesu, przez pomiar jego efektywności, śledzenie genealogii produkcji i traceability, aż po w pełni zintegrowany, całościowy system zarządzania produkcją współpracujący z ERP. 
  • Rozwój narzędzi wspierających planowanie i harmonogramowanie.  
  • Aspekty raportowania (narzędzia, możliwości, rozwój).  
  • Określanie celów i skuteczne eksploatowanie korzyści oraz utrzymanie ich efektów w dłuższej perspektywie poprzez standaryzację.  
  • Rozwój istniejących systemów (rozwój pionowy – funkcjonalny oraz poziomy – obszarowy, np. rollout na kolejny dział czy fabrykę).  
  • Efektywne utrzymanie.  

„Kultura ciągłego doskonalenia w naszej fabryce spowodowała, że znaleźliśmy się w sytuacji, w której zaczęło brakować nam automatycznie zbieranych danych o stanie naszego procesu. Postanowiliśmy poprosić o pomoc profesjonalistów, aby wspólnie zdefiniować plan transformacji naszego zakładu w fabrykę przyszłości. Proces tworzenia Mapy Drogowej Transformacji Cyfrowej pomógł nam zarezerwować czas na rozmowę o innowacji oraz znacznie ułatwił proces budżetowania projektów. Z przyjemnością przedstawiliśmy nasze doświadczenia podczas Digital Factory Day oraz jesteśmy zainspirowani wysłuchanymi tam wystąpieniami.”
– Maryla Hrobot, Uczestniczka Konferencji

Formuła spotkania, oparta o szczere dzielenie się doświadczeniami w tym zakresie i możliwość przeanalizowania różnego rodzaju zastosowanych rozwiązań, spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem.  

Konferencja była również doskonałą okazją do uzupełnienia swojej wiedzy na temat systemów wspierających produkcję, efektywnego wykorzystania ich funkcji oraz możliwości płynących z cyfryzacji. 

„Na współpracę z firmą ImFactory i Astor zdecydowaliśmy się, aby móc kontynuować rozwój Przedsiębiorstwa przy zachowaniu ścisłej kooperacji maszyn i systemów IT.
Wymagania Klientów mają tendencję wzrostową. Jako producent, nie możemy tylko dostarczać części, tak jak to miało miejsce 10 lub 15 lat temu. Musimy również zapewnić pełną identyfikowalność produktów.
Narzędzia oferowane przez AVEVA pozwalają nam ten cel w pełni osiągnąć. Wykorzystujemy także system MES do szybkiego pozyskiwania i zestawiania danych produkcyjnych bezpośrednio z maszyn.
Przez ostatnie lata udało nam się wypracować standard systemu MES, a także pewną kulturę organizacyjną, co pozwala uruchamiać nowe projekty i produkować nowe modele siedzeń samochodowych.
Obecnie trwają prace nad rozwojem systemu. Razem z Firmą Integratorską współpracujemy z dostawcami z różnych krajów Europy, aby nowe maszyny były zarządzane przez system MES, a Klienci zarówno wewnętrzni jak i zewnętrzni mieli poczucie i przekonanie, że ich potrzeby będą zrealizowane.”
– Wojciech Suchański, Uczestnik Konferencji

Wymiana doświadczeń oraz poznanie funkcjonalności systemów. Forma i organizacja wydarzenia na najwyższym poziomie. Brak uwag.
Arkadiusz Włoch, Uczestnik Konferencji 

„Wymiana doświadczeń pomiędzy użytkownikami. Informacje dotyczące, jak systemy MES są używane w innych firmach. Różnorodność firm prezentujących.” 
Piotr Latos, Uczestnik Konferencji 

Pozytywny odbiór konferencji i zaangażowanie Uczestników, pokazują, że otwartość w dzieleniu się wiedzą, doświadczeniami i inspiracjami, to wartości, które są nieocenionym wsparciem dla firm produkcyjnych na drodze do cyfrowej transformacji.  

O ImFactory 

Improvement Factory (w skrócie ImFactory), to spółka, będąca częścią grupy ASTOR, powstała na fundamencie wewnętrznego centrum kompetencyjnego specjalizującego się w systemach MES. Od 2021 jest Centrum Kompetencji AVEVA MES w Europie Środkowo-Wschodniej. Głównym celem ImFactory jest wsparcie przedsiębiorstw produkcyjnych w drodze do Przemysłu 4.0, poprzez dostarczanie specjalistycznych systemów usprawniających produkcję, takich jak MES (Manufacturing Execution System), APS (Advanced Planning and Scheduling) czy narzędzi do integracji systemów IT (Enterprise Service Bus). Firma oferuje również pakiet własnych rozwiązań, wsparcie konsultingowe i pomoc w tworzeniu Map Drogowych, będących pierwszym krokiem na drodze Cyfrowej Transformacji.    

O ASTOR 

ASTOR to marka technologiczna z polskim kapitałem, konsekwentnie budowana od 35 lat. Jest wiodącym dystrybutorem z wartością dodaną (Value Added Distributor, VAD) w obszarze czterech strategicznych linii biznesowych: automatyzacji, robotyzacji, oprogramowania przemysłowego oraz intralogistyki, z silnie rozwiniętą działalnością doradczą w ramach ASTOR Consulting i edukacyjną wspieraną przez Akademię ASTOR oraz branżowe periodyki. Posiada biura w siedmiu miastach w Polsce: Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Warszawa oraz centra kompetencyjne, które działają zarówno w Polsce, jak i w regionie CEE: 1. Centrum Kompetencyjne Zrobotyzowanego Spawania 2. ImFactory AVEVA MES Competence Center 3. Mission Critical by ASTOR 4. Dynamotion. 

Zobacz również

Chcesz dowiedzieć się więcej? Odwiedź naszą Bazę Wiedzy, gdzie znajdziesz artykuły i webinary przygotowane przez ekspertów, które pozwolą Ci poszerzyć swoją wiedzę.

Moc cyfryzacji. Relacja z konferencji Biznes i Produkcja 2025  

W dniach 28-29 maja 2025 w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się konferencja Biznes i Produkcja, organizowana przez ASTOR i partnerów, w tym także Improvement Factory. To już 11. edycja tego wydarzenia, które skupia przedstawicieli firm produkcyjnych, reprezentujących różne branże przemysłu. Cel konferencji od lat pozostaje ten sam: tworzenie przestrzeni do merytorycznych dyskusji – wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji w obszarze nowoczesnych technologii i efektywności produkcji. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji była „Moc Cyfryzacji”, a gospodarzem wydarzenia Fabryka Czekolady LOTTE Wedel. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi i poznać dobre praktyki stosowane w różnych środowiskach produkcyjnych. Konferencja rozpoczęła się od zwiedzania Fabryki Czekolady LOTTE Wedel – miejsca, które z sukcesem realizuje koncepcję nowoczesnej, cyfrowej fabryki.   W części merytorycznej zaprezentowano 7 prelekcji eksperckich. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele takich firm jak Danone, Tenneco, Flex. Na uwagę niewątpliwie zasługuje prelekcja gospodarza konferencji, Lotte Wedel, który opowiadał o swojej drodze do cyfrowej fabryki. Ważnym elementem tej drogi była przygotowana we współpracy z ImFactory MapaDrogowa Cyfrowej Transformacji, która stała się fundamentem pod aktualny program cyfryzacji produkcji.  Również przedstawicielka firmy Electrolux, Maryla Hrobot, odniosła się do współpracy z ImFactory oraz wspólnie opracowanej Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji – od diagnozy stanu wyjściowego po planowanie konkretnych działań i monitorowanie ich realizacji. Eksperci ImFactory poprowadzili trzy warsztaty tematyczne w formule roundtables, poświęcone kluczowym obszarom cyfrowej transformacji: nieoczywistym korzyściom z systemów klasy MES, planowaniu produkcji z wykorzystaniem APS oraz tworzeniu Map Drogowych Cyfrowej Transformacji. Zainteresowanie uczestników i zaangażowane dyskusje potwierdziły, że temat cyfrowej fabryki jest obecnie już nie tylko ciekawy, ale wręcz priorytetowy dla wielu przedsiębiorstw. „Jak podkreślali sami uczestnicy, możliwość rozmowy i dzielenia się doświadczeniami w gronie dedykowanym danemu tematowi i przy liczbie osób, która umożliwia każdemu zabranie głosu, stanowi dla nich dużą wartość” – mówi Artur Masłowski, Partner | Business Development w ImFactory. „Często to właśnie w takich nieformalnych dyskusjach pojawiają się pytania, na które nie ma czasu podczas standardowych prelekcji. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tej wymiany wiedzy”. Konferencję uzupełniały sesje hobby: warsztaty winiarskie, dekorowanie Torcika Wedlowskiego, szkolenie z zakresu edukacji obronnej oraz warsztaty z wystąpień publicznych. Dodatkową atrakcją był występ zespołu muzycznego ASTOR oraz wykład Jacka Walkiewicza, psychologa, mówcy motywacyjnego i autora inspirujących książek.  Konferencja Biznes i Produkcja 2025 spotkała się z pozytywnym odbiorem uczestników, którzy docenili zarówno poziom merytoryczny wydarzenia, jak i jego organizację. Kolejna edycja już za rok. Partnerzy wydarzenia: Control-Service, Transition Technologies-Control Solutions Sp. z o.o., ImFactory. AVEVA MES Competence Center CEE, PROSTER, APISystems Sp. z o.o. Partnerzy technologiczni: Kawasaki Robotics EMEA, Epson Robots Europe, AVEVA 

02 cze 2025
Krok po kroku w kierunku cyfrowej fabryki. DOVISTA i ImFactory we wspólnym filmie referencyjnym

Po niemal dekadzie wspólnych działań, DOVISTA Polska i ImFactory prezentują film referencyjny, który jest zwieńczeniem wieloletniej współpracy. Ten materiał to również inspirująca relacja z jednej z najbardziej konsekwentnych cyfrowych transformacji.Współpraca pomiędzy zespołami DOVISTA i ImFactory rozpoczęła się od konkretnej potrzeby zintegrowania rozproszonych systemów w jeden spójny system. Z czasem potrzeba ta przerodziła się w kompleksowy projekt, który objął znacznie więcej obszarów w fabrykach należących do DOVISTA.Aktualnie skala systemu to ponad:170 maszyn podłączonych do systemu600 stanowisk roboczych różnego rodzaju1 500 000 zadań produkcyjnych realizowanych każdegomiesiąca350 tabletów do obsługi systemu200 różnego rodzaju wyświetlaczy wielkoformatowych1 200 000 wiadomości miesięcznie wymienianych przez szynędanychJednak, jak podkreśla DOVISTA, prawdziwa wartość tej transformacji nie kryje się wyłącznie w liczbach. Od początku w centrum zmian był człowiek – kolejne narzędzia, interfejsy i aplikacje pojawiały się z myślą o pracownikach. Cyfryzacja nie została narzucona – została wypracowana. To właśnie ten ludzki wymiar sprawił, że technologia zyskała akceptację i zaczęła realnie wspierać codzienną pracę. Tak o tym opowiada Piotr Bielkiewicz, Senior IT Manager – BSCC SCM w DOVISTA:Człowiek w centrum - to wyświechtane hasło, ale ja wierzę, że cel jaki sobie stawiamy ma ogromne znaczenie. Drugi człowiek i jego korzyść jest celem, nie środkiem do celu. Ten film jest o ludziach, którzy razem się zmagali, żeby przynieść korzyść innym ludziom, ten film stworzył też okazję żebyśmy dobrze się bawili na planie. Mamy też ideę, że zaprosimy w ten sposób naszych przyszłych pracowników do wspólnej podróży. Może również rozwiniemy wymianę myśli z innymi przedsiębiorcami, którzy wybierają się w tę samą podróż albo może są nawet dalej.Stworzony wspólnie przez ImFactory i DOVISTA film referencyjny pokazuje historię transformacji od samego początku – od identyfikacji problemów i określenia konkretnych potrzeb, przez wdrożenie rozwiązań takich jak AVEVA MES, Platforma Systemowa AVEVA, AVEVA Enterprise Integrator czy dedykowane aplikacje ImFactory, aż po wymierne efekty: uporządkowane procesy, ograniczenie pracy ręcznej, redukcję papieru, a także nowoczesne podejście do zarządzania jakością i reagowania na błędy w czasie rzeczywistym.Film ukazuje również rolę ludzi: operatorów, planistów, brygadzistów, którzy nie bali się zaproponować innego sposobu pracy. I tych, którzy zaufali technologii, ponieważ mogli mieć wpływ na jej kształt.„Systemy mają służyć ludziom i są tworzone przez ludzi. Człowiek musi być w centrum” – mówi Piotr Bielkiewicz w jednej ze scen filmu.To zdanie staje się niejako mottem całej opowieści.Zespół DOVISTA to doskonały przykład niezwykle świadomego partnera, który nie tylko „zamawia” technologię, ale ją rozumie i współtworzy. Nasza współpraca od początku skoncentrowana była na szukaniu i dostarczaniu wartości, a nie na „wdrażaniu systemów” jak to zwykle bywa w relacjach Klient - Dostawca. Od początku byliśmy Partnerami. Cieszymy się, że od prawie 10 lat, nieustannie współuczestniczymy w Cyfrowej Transformacji w DOVISTA. Jesteśmy dumni, że możemy opowiedzieć tę historię we wspólnym filmie, by zainspirować rodzimy przemysł do działania – podkreśla Michał Zieliński, Head of Product w ImFactory.Film referencyjny DOVISTA to nie tylko „dokumentacja” wdrożenia technologii, ale inspiracja dla innych firm, które rozważają podobną drogę. Pokazuje, że cyfrowa transformacja to nie jedynie projekt IT, lecz proces kulturowej i organizacyjnej zmiany.Film dostępny jest w Bazie Wiedzy ImFactory: Cyfrowe okno możliwości – historia transformacji DOVISTA PolskaWersja z angielskimi napisami: Digital Window of Opportunity – The Story of Transformation at DOVISTA Polska

19 maj 2025
„Z myślą o przyszłości przemysłu.” ImFactory na platformie Polskiego Funduszu Rozwoju   

Platforma cyfrowego rozwoju, utworzona przez Polski Fundusz Rozwoju, to inicjatywa, której celem jest wsparcie cyfryzacji polskich firm przemysłowych. Jest to platforma rozwiązań cyfrowych, skierowana do firm, które chciałyby się rozwijać w tym kierunku lub są już w trakcie transformacji. Umożliwia ona polskim przedsiębiorstwom szybki dostęp do sprawdzonych dostawców, którzy oferują cyfrowe rozwiązania w dziewięciu obszarach działania firmy. Znacząco skraca to czas poszukiwania i testowania odpowiednich technologii. Tak o platformie mówi Magda Gajownik z Polskiego Funduszu Rozwoju: “Program skupia przedstawicieli innych polskich firm technologicznych. Wspólnymi siłami tworzą oni przestrzeń do testowania i wdrażania nowych rozwiązań technologicznych dla przedsiębiorstw (również) produkcyjnych, a także pomagają im wzmacniać kompetencje w zakresie cyfrowej transformacji.”Jako firma wspierająca cyfrową transformację, ImFactory otrzymała zaproszenie do grona Partnerów Technologicznych PFR. W ramach współpracy będzie oferować usługę testową systemu klasy MES, który wspiera zarządzanie produkcją oraz monitorowanie efektywności parku maszynowego. Oferta umożliwia przetestowanie systemu przez trzy miesiące. Obecność na platformie pozwoli ImFactory zaprezentować konkretne rozwiązania. To również korzyści dla klientów firmy, którzy zyskują jeszcze więcej możliwości w dostępie do nowoczesnych rozwiązań i wiedzy z obszaru Przemysłu 4.0.  W ImFactory wiemy, że cyfrowa transformacja przemysłu to nie tylko trend, ale konieczność. Nasza obecność na platformie PFR to naturalna kontynuacja działań, które od początku naszej działalności prowadzimy na rzecz unowocześniania polskich zakładów produkcyjnych. Dzięki współpracy z PFR zyskujemy dostęp do szerszego ekosystemu wsparcia, wiedzy i innowacji, co pozwala nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów– podkreśla Paweł Firek, Business Development Manager w ImFactory.Listę partnerów technologicznych PFR, wśród których jest również ImFactory, można znaleźć na: https://pfr.pl/partnertechnologiczny

30 kwi 2025
Rewizja działań, doskonalenie, nowe kierunki. Podsumowanie warsztatów ImFactory 

Rewizja planów, doskonalenie działań, wyznaczanie nowych kierunków – na tym koncentrowały się warsztaty ImFactory, które odbyły się 21 marca 2025 roku. Pracownicy wszystkich działów spotkali się, by podsumować dotychczasowe osiągnięcia, przeanalizować wnioski i wspólnie zastanowić się, jak jeszcze lepiej wspierać klientów w cyfrowej transformacji.W świecie cyfrowych technologii i rozwiązań, które ImFactory zapewnia swoim klientom, istotne jest nie tylko elastyczne dostosowywanie się do dynamicznie zachodzących zmian, ale wręcz ich przewidywanie i wyprzedzanie. Właśnie dlatego w firmie regularnie organizowane są warsztaty, które pozwalają na refleksję, wymianę doświadczeń i poszukiwanie nowych rozwiązań. „Chcemy, by nasi klienci czuli, że rozumiemy ich potrzeby oraz specyfikę przedsiębiorstw, w których pracują. Warsztaty są doskonałą okazją, aby spojrzeć z szerszej perspektywy i zobaczyć, co możemy zrobić, żeby jeszcze lepiej na te potrzeby odpowiadać”– mówi Grzegorz Fijałka, Partner|Business Development w ImFactory.  Podczas warsztatów każdy dział miał okazję zaprezentować swoje działania i podzielić się efektami. Była również przestrzeń do dyskusji o wyzwaniach, z którymi mierzą się poszczególne zespoły i do wspólnego poszukiwania rozwiązań. Były też plany na przyszłość, które pozwolą jeszcze lepiej realizować misję ImFactory, czyli wspieranie właścicieli firm produkcyjnych i zespołów operacyjnych w przygotowaniu i przeprowadzaniu transformacji, a następnie jej utrzymaniu.   „Takie spotkania pozwalają nam nie tylko wymienić się wiedzą, ale przede wszystkim spojrzeć na naszą pracę z różnych perspektyw. Dzięki temu możemy wyciągać wartościowe wnioski i tworzyć rozwiązania, które realnie poprawiają naszą efektywność” – mówi Michał Zieliński, Head of Product and Digital Consulting w ImFactory.Warsztaty to nie tylko przestrzeń do rozmowy o wynikach i planach, ale również ważny element kultury ImFactory. Edukowanie siebie nawzajem, dzielenie się wiedzą, rozumienie realnych potrzeb klientów i dążenie do rzetelności to fundamenty, które definiują codzienną pracę zespołów ImFactory. Spotkania takie jak to pozwalają zastanowić się, jak wartości te przekładać na praktykę. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie, inspirujące prezentacje i dyskusje! 

26 mar 2025
Wokół cyfrowej transformacji. ImFactory i Partnerzy na AVEVA Digital Transformation Days 

Na dwa dni ASTOR Robotics Center w Krakowie stało się centrum cyfrowej transformacji. 4 i 5 marca 2025 liderzy branży produkcyjnej, eksperci ds. cyfryzacji i specjaliści w zakresie nowoczesnych technologii spotkali się na AVEVA Digital Transformation Days.Cyfryzacja nie jest już tylko wizją przyszłości – obecnie to konieczność, która przynosi realne korzyści. I wiele firm jest tego świadomych. Jednak część z nich nie wie od czego zacząć, a ci, którzy już wkroczyli na tę ścieżkę i przeszli przez pierwsze etapy, często zastanawiają się co dalej. By stać się Cyfrową Fabryką – fabryką przyszłości –nieoceniona jest wiedza i wsparcie ekspertów. Cenne okazuje się również skorzystanie z doświadczenia tych, którzy już tę drogę przeszli. AVEVA wraz z Partnerami tworzy właśnie taką przestrzeń do rozwoju w zakresie cyfrowej transformacji. Tak o tym wydarzeniu mówi Grzegorz Purzycki, CEO w ImFactory AVEVA MES Competence Center:Transformacja cyfrowa to proces, który angażuje zarówno najnowsze technologie, jak i sprawne zespoły je planujące i wdrażające. Wydarzenie miało na celu pokazanie różnych doświadczeń użytkowników w drodze do osiągnięcia Cyfrowej Fabryki i to według mnie się udało. Współorganizatorem spotkania była firma AVEVA – globalny lider oprogramowania przemysłowego – wraz z firmą ASTOR przy wsparciu przez partnerów wydarzenia: ImFactory AVEVA MES Competence Center, ConnectPoint oraz Schuller&Company. Wydarzenie koncentrowało się nie tylko na korzyściach wynikających z cyfrowej transformacji, ale też na tym jak do niej podchodzić, aby te korzyści osiągnąć i z jakich rozwiązań warto korzystać.  Dla zespołu ImFactory spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń oraz prezentacji, w oparciu o stanowiska pokazowe, najnowszych rozwiązań technologicznych wraz z omówieniem trendów, które będą kształtować przyszłość przemysłu. ImFactory AVEVA MES Competence Center reprezentowali Grzegorz Purzycki, Jacek Daukszewicz, Artur Masłowski, Paweł Firek i Szymon Klimkowski. Podczas dwóch dni prelekcji i dyskusji uczestnicy mogli poznać konkretne case studies firm, które z powodzeniem wdrażają technologie cyfrowej transformacji. Pojawiły się takie zagadnienia jak Mapa Drogowa Cyfrowej Transformacji i jej rola w procesie zmian oraz prezentacje praktycznych rozwiązań od AVEVA, które mogą zwiększać wydajność i rentowność firm inżynierskich, produkcyjnych i infrastrukturalnych.  Przyszłość niewątpliwie stoi pod znakiem AI. Jednak, jak podkreślały w swoich wystąpieniach firmy, które pierwsze kroki w tym kierunku mają już za sobą, na początku kluczowe jest posiadanie odpowiednich danych. Bez nich nie da się efektywnie wdrożyć AI i w pełni wykorzystać potencjału jaki oferuje. Dlatego na etapach poprzedzających zastosowanie sztucznej inteligencji nieodzowne jest zaimplementowanie systemów typu Historian i MES - mówi Artur Masłowski, Partner | Business Development w ImFactory. –mówi Artur Masłowski, Partner | Business Development w ImFactory. Zaprezentowano również wyniki raportu TechImpact 2024 przygotowanego przez ASTOR i Akademię Koźmińskiego, które przedstawiają konkretne dane o wpływie technologii (w tym istotnego wpływu systemów klasy MES) na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Ciekawym elementem był panel dyskusyjny o tym, jak skutecznie wdrażać cyfrową transformację. Podczas wydarzenia nie zabrakło także sesji praktycznych. Zwiedzanie ASTOR Industry 4.0 Showroom pozwoliło uczestnikom zobaczyć, jak w praktyce działają nowoczesne rozwiązania.  Pierwszy dzień zakończył się uroczystą kolacją w Starej Zajezdni, gdzie w mniej formalnej atmosferze uczestnicy mogli wymienić się spostrzeżeniami i nawiązać nowe kontakty biznesowe, ale przede wszystkim świętować wyjątkowy jubileusz – 30 lecie współpracy AVEVA z ASTOR. AVEVA Digital Transformation Days  pokazuje, że droga do Cyfrowej Fabryki nie musi być trudna – istotne jest odpowiednie podejście i dostęp do nowoczesnych technologii. A firmy decydujące się na taki krok nie są w tym procesie same – warto wymieniać się doświadczeniami z innymi liderami oraz korzystać z pomocy ekspertów, którzy są w stanie zapewnić kompleksowe wsparcie na każdym etapie transformacji.  Organizatorzy wydarzenia:  AVEVA, ASTOR, ImFactory AVEVA MES Competence Center, ConnectPoint, Schuller &Company AVEVA to światowy lider w dziedzinie oprogramowania przemysłowego. Początki firmy sięgają lat 60. ubiegłego wieku. Przez kolejne dekady AVEVA wspierała firmy produkcyjne dostarczając im pionierskie technologie, dopasowane do potrzeb branży i uwzględniające zachodzące w niej zmiany. Obecnie firma jest członkiem grupy Schneider Electric, a w swoim portfolio posiada produkty takich marek jak Wonderware czy OSI Soft.  Z rozwiązań AVEVA korzystają tysiące firm na całym świecie, które mają łatwy dostęp zarówno do samych produktów, jak i do wiedzy eksperckiej dzięki rozbudowanej sieci partnerskiej. Misją AVEVA jest nie tylko wsparcie przedsiębiorstw produkcyjnych w kluczowych obszarach poprzez doskonałe narzędzia, ale również udostępnianie wiarygodnych informacji wspierających kreatywność w przemyśle i pomagających tworzyć bardziej zrównoważoną przyszłość.ASTOR to marka technologiczna z polskim kapitałem, konsekwentnie budowana od 35 lat. Jest wiodącym dystrybutorem z wartością dodaną (Value Added Distributor, VAD) w obszarze czterech strategicznych linii biznesowych: automatyzacji, robotyzacji, oprogramowania przemysłowego oraz intralogistyki, z silnie rozwiniętą działalnością doradczą w ramach ASTOR Consulting i edukacyjną wspieraną przez Akademię ASTOR oraz branżowe periodyki. Posiada biura w siedmiu miastach w Polsce: Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Warszawa oraz centra kompetencyjne, które działają zarówno w Polsce, jak i w regionie CEE: 1. Centrum Kompetencyjne Zrobotyzowanego Spawania 2. ImFactory AVEVA MES Competence Center 3. Mission Critical by ASTOR 4. Dynamotion.   Improvement Factory (w skrócie ImFactory), to spółka, będąca częścią grupy ASTOR, powstała na fundamencie wewnętrznego centrum kompetencyjnego specjalizującego się w systemach MES. Od 2021 jest Centrum Kompetencji AVEVA MES w Europie Środkowo-Wschodniej. Głównym celem ImFactory jest wsparcie przedsiębiorstw produkcyjnych w drodze do Przemysłu 4.0, poprzez dostarczanie specjalistycznych systemów usprawniających produkcję, takich jak MES (Manufacturing Execution System), APS (Advanced Planning and Scheduling) czy narzędzi do integracji systemów IT (Enterprise Service Bus). Firma oferuje również pakiet własnych rozwiązań, wsparcie konsultingowe i pomoc w tworzeniu Map Drogowych, będących pierwszym krokiem na drodze Cyfrowej Transformacji.      

07 mar 2025
Pokaż wszystkie (15)
Bezpłatna konsultacja

Umów się na bezpłatną prezentację lub rozmowę na wskazany przez Ciebie temat.


    Twoje dane osobowe udostępnione w formularzu będą przetwarzane przez Grupę ASTOR zgodnie z zasadami.

    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA oraz obowiązują na niej Polityka prywatności i Regulamin świadczenia usług Google.

    Jak przebiega proces bezpłatnej konsultacji?

    Uzupełniasz 
i wysyłasz formularz na stronie.

    W ciągu 1 dnia roboczego zadzwoni do Ciebie opiekun.

    W umówionym terminie spotkasz się zdalnie z naszym konsultantem.