Mapa Drogowa Cyfrowej Transformacji i Doskonałość Operacyjna w Bahlsen Polska

Baza wiedzy Mapa Drogowa Cyfrowej Transformacji i Doskonałość Operacyjna w Bahlsen Polska
Bahlsen Polska to miejsce, gdzie doskonałość ma smak… innowacji. Firma od lat buduje swoją przewagę dzięki ciągłemu doskonaleniu. Nie tylko swoich produktów, ale również procesów i kultury organizacyjnej. Narzędziem, które w tym pomaga jest Mapa Drogowa Cyfrowej Transformacji, zbudowana wspólnie z ImFactory.

O sile marki Bahlsen Polska, znanego producenta słodkości, decyduje nie tylko unikalny smak produktów, ale też konsekwentne dążenie do najwyższych standardów – docenione m.in. prestiżową nagrodą TPM Excellence Award cat. A, przyznaną przez Japan Institute of Plant Maintenance.

Doskonałość w Bahlsen nie jest jednorazowym projektem. System ciągłego doskonalenia zwany B.Excellent, wpisany jest na stałe w kulturę organizacyjną firmy. Przejawia się w codziennej pracy nad tym, aby każde zamówienie było zrealizowane terminowo, w najwyższej jakości i przy optymalnym wykorzystaniu zasobów.

Dla Bahlsen od samego początku było oczywiste, że fundamentem doskonałości operacyjnej będą nowoczesne technologie. A do ich wdrożenia firma podeszła strategicznie. Przy wsparciu ImFactory firma przeprowadziła analizę dojrzałości cyfrowej według metodologii ADMA, która stała się bazą do opracowania Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji. Dokument wskazał kluczowe inicjatywy i nadał cyfrowej transformacji uporządkowany kierunek.

Część projektów już została zrealizowana, a pierwsze wdrożenia pokazały, jak duży potencjał niesie ze sobą przyjęcie wspólnego standardu AVEVA dla całej grupy Bahlsen. Mapa jest regularnie aktualizowana, w miarę potrzeb pojawiają się w niej też nowe obszary, takie jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe. Tym sposobem, dbając o nieustanne doskonalenie przy wsparciu partnerów, Bahlsen stawia kolejne kroki w budowaniu cyfrowej fabryki przyszłości.

O firmie

Branża: spożywcza

Bahlsen Polska jest firmą z długą tradycją i mocno ugruntowaną pozycją na rynku słodkich wypieków. W Polsce działa od 1993 roku. Produkuje doskonale znane wszystkim ciastka, takie jak Krakuski, HIT i Leibniz.

Cele
  • Wybór nowoczesnych narzędzi, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby.
  • Zaplanowanie drogi cyfrowej transformacji.
  • Skoordynowany rozwój we wszystkich obszarach.
  • Poprawa efektywności, jakości oraz bezpieczeństwa w łańcuchach dostaw.
Rozwiązania
  • Badanie ADMA – oceniające cyfrową dojrzałość organizacji.
  • Mapa Drogowa Cyfrowej Transformacji – opracowana wspólnie z ImFactory na podstawie wyników z badania ADMA oraz audytu przeprowadzonego w gemba. Na jej podstawie wypracowano 64 inicjatywy w obszarach: ludzkim, technologicznym i biznesowym. Następnie rozbudowano ją o dodatkowe 28 inicjatyw z obszarów AI (sztucznej inteligencji) i ML (machine learning).
  • Wdrożenie autonomicznego transportu wewnętrznego (jedna z inicjatyw wskazanych przez Mapę).
  • Pilotaż systemu SCADA (jedna z inicjatyw wskazanych przez Mapę).
  • Warsztaty z zakresu AI i ML oraz Przemysłu 4.0, przeprowadzone przez ImFactory w ASTOR Technology Park.
Efekty/Korzyści
  • Zidentyfikowanie inicjatyw niezbędnych do stawania się fabryką przyszłości.
  • Odpowiednie zrozumienie priorytetów i rozłożenie ich w czasie.
  • Długoterminowa wizja, zawierająca jasno określone cele – do 2030 roku Bahlsen Polska planuje dalsze zwiększanie efektywności, jakości i bezpieczeństwa.
  • Wdrożenie pierwszych inicjatyw:
    • autonomiczny robot, który odciąża operatorów w transporcie ciężkich komponentów;
    • pilotażowe wdrożenie platformy AVEVA.

Bezpłatna konsultacja

Umów się na bezpłatną prezentację lub rozmowę na wskazany przez Ciebie temat.


    Twoje dane osobowe udostępnione w formularzu będą przetwarzane przez Grupę ASTOR zgodnie z zasadami.

    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA oraz obowiązują na niej Polityka prywatności i Regulamin świadczenia usług Google.