Funkcjonalności systemu APS są pomocne nie tylko przy odrzucaniu nieopłacalnych zleceń. Można je skutecznie wykorzystać także wtedy, gdy jednak zdecydujemy się takie zlecenie przyjąć. Przykładowo, jeśli oczekiwany termin dostawy nie może zostać dotrzymany, można za pomocą systemu szybko wygenerować kolejne scenariusze i w łatwy sposób ustalić inny, realistyczny termin.
System pomaga także zidentyfikować ograniczenia, które powodują, że nie jesteśmy w stanie zrealizować danego zamówienia w taki sposób, jakiego oczekuje klient. Wtedy możemy podjąć ewentualne działania, żeby te ograniczenia usunąć i spróbować to zamówienie jednak z rynku pozyskać.
A jeśli przyjęliśmy już zamówienie, mamy opracowaną optymalną wersję harmonogramu, produkcja jest w toku, a nagle pojawią się zmiany? Mogą to być choćby problemy z dostępnością materiałów czy dostępnością lub wydajnością maszyn. W takiej sytuacji również możemy wspomóc się oprogramowaniem APS i błyskawicznie wygenerować nową wersję harmonogramu, uwzględniająca wszystkie, aktualne informacje.