Cyfrowe okno możliwości – historia transformacji DOVISTA Polska

Baza wiedzy Cyfrowe okno możliwości – historia transformacji DOVISTA Polska
Zaczęło się od konkretnej potrzeby, skończyło na wzorcowej fabryce.

Wychodząc od potrzeby zintegrowania wielu rozproszonych systemów w różnych lokalizacjach firma DOVISTA, jeden z liderów branży stolarki otworowej, wkroczyła na drogę cyfrowej transformacji. Coraz większa złożoność zamówień i potrzeba indywidualizacji produktów zaowocowały wdrożeniem kolejnych rozwiązań, które zmieniły sposób funkcjonowania fabryk wchodzących w skład tzw. „Wioski Okiennej”.

Wspólnie z zespołem ImFactory, DOVISTA stworzyła zintegrowane środowisko, oparte na rozwiązaniach AVEVA i SAP, które łączy świat maszyn z poziomem biznesowym i operacyjnym. Kluczową rolę odegrały tu takie rozwiązania jak system AVEVA MES, szyna danych AVEVA Enterprise Integration oraz dedykowane aplikacje od ImFactory wspierające operatorów w ich codziennej pracy.
Eliminacja papierowych formularzy, automatyczne generowanie plików maszynowych, lepsze zarządzanie jakością, szybki dostęp do aktualnych danych – to tylko niektóre efekty transformacji. Aktualnie każdego miesiąca system przetwarza ponad milion wiadomości i obsługuje ponad półtora miliona zadań produkcyjnych! Ale transformacja to nie tylko liczby. Co stoi za sukcesem DOVISTA? Proces oparty na zaufaniu, współpracy i zaangażowaniu ludzi – od managementu, poprzez inżynierów aż po operatorów. I przede wszystkim na zrozumieniu, gdzie leży sedno cyfrowej transformacji.

O firmie

Branża: Stolarka otworowa

DOVISTA Polska Sp. z o.o. to Dovista Polska to zespół fabryk w miejscowości Wędkowy, który wraz z fabryką na Litwie oraz Fabryką Dobroplast w Zambrowie wchodzą w skład grupy Dovista i użytkują rozwiązania wypracowane razem z ImFactory. W fabrykach DOVISTA produkowane są wysokiej jakości okna i drzwi marek Rationel i VELFAC. Produkcja oparta jest o jednostkowe zamówienia, tworzone dla konkretnych klientów. Firma przykłada dużą wagę do rozwoju i inwestycji w nowe technologie, a uruchomiona przez nich w 2016 roku malarnia proszkowa to jeden z najnowocześniejszych tego typu zakładów w Europie.

Cele

  • Ograniczenie wykorzystania formularzy papierowych i pracy ręcznej – automatyzacja procesu realizacji i monitoringu.
  • Dostarczenie na stanowiska robocze aktualnych danych na temat planu produkcyjnego i technologii wytwarzania, bądź obróbki poszczególnych elementów.
  • Poprawa jakości i terminowości realizacji zleceń.
  • Zmniejszenie czasu potrzebnego na przygotowanie konfiguracji produkcyjnej oraz raportowanie produkcji.

Rozwiązania

  • system do zarządzania produkcją AVEVA MES
  • Platforma Systemowa AVEVA wraz z AVEVA Historian
  • szyna danych – AVEVA Enterprise Integration
  • ImFactory Bundle
  • ImFactory ImGo
  • dedykowane aplikacje autorstwa ImFactory i DOVISTA

Skala systemu

  • > 170 maszyn podłączonych do systemu
  • > 600 stanowisk roboczych różnego rodzaju
  • > 1 500 000 zadań produkcyjnych realizowanych każdego miesiąca
  • > 350 tabletów do obsługi systemu
  • > 200 różnego rodzaju wyświetlaczy wielkoformatowych
  • > 1 200 000 wiadomości miesięcznie wymienianych przez szynę danych

Efekty/korzyści

  • Szybki dostęp do danych produkcyjnych, przekładający się na poprawę efektywności operacyjnej.
  • Lepsze planowanie i realizacja produkcji – dzięki śledzeniu realizacji zleceń i informacjach o statusie operacji w czasie rzeczywistym.
  • Integracja i usprawnienie komunikacji pomiędzy systemami.
  • Redukcja zużycia papieru o około 85% i związane z tym oszczędności finansowe oraz korzyści ekologiczne.
  • Ułatwienie pracy operatorów poprzez wizualizacje danych i automatyczne generowanie plików maszynowych.
  • Lepsze zarządzanie jakością i procesem reklamacji.
  • Zwiększenie elastyczności produkcji przy indywidualnych zamówieniach.

Bezpłatna konsultacja

Umów się na bezpłatną prezentację lub rozmowę na wskazany przez Ciebie temat.


    Twoje dane osobowe udostępnione w formularzu będą przetwarzane przez Grupę ASTOR zgodnie z zasadami.

    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA oraz obowiązują na niej Polityka prywatności i Regulamin świadczenia usług Google.

    Jak przebiega proces bezpłatnej konsultacji?

    Uzupełniasz 
i wysyłasz formularz na stronie.

    W ciągu 1 dnia roboczego zadzwoni do Ciebie opiekun.

    W umówionym terminie spotkasz się zdalnie z naszym konsultantem.