Webinar
Jak MES zwiększa wartość AI? Redukcja kosztów dzięki poprawie jakości
Termin: 11.12.2024r. środa, godz. 11.00 -11.45 ONLINE

ImProdis to informatyczny wskaźnikowy system analityczno-raportowy, a także zestaw szkoleń i warsztatów wspierający w przygotowaniu i przeprowadzeniu zmiany w organizacji, polegającej na wdrożeniu i cyfryzacji (lub optymalizacji istniejącego) systemu wskaźnikowego.

ImProdis
1.Poziom produkcyjny
ImProdis

Warstwa, w której realizowane są konkretne zlecenia i zadania. Odpowiada za wykonanie planów i jest źródłem wszelkich informacji na temat przebiegu procesu, realizacji produkcji i jakości produktu.

Aplikacja ImOperator pozwala na wprowadzenie do systemu rzeczywistych informacji wprost z procesu: pozyskanych z maszyn oraz tych deklarowanych przez operatorów. Jednocześnie zapewnia informacje o bieżących zadaniach do wykonania.

2.Poziom operacyjny
ImProdis

Warstwa, w której sprawowana jest bezpośrednia kontrola nad bieżącym przebiegiem procesu i realizacją aktualnego planu produkcji. Na tym poziomie monitorowana jest efektywność zarówno całych linii produkcyjnych jak i poszczególnych gniazd roboczych.

Narzędzia ImSupervisor oraz ImViewer wspierają kierowników wydziałów, kierowników utrzymania ruchu, mistrzów, brygadzistów etc. Zapewniają im informacje niezbędne do analizy bieżących problemów jak i możliwość zarządzania operacyjnego.

3.Poziom zarządczy
ImProdis

Warstwa odpowiedzialna za sprawowanie nadzoru, monitoring realizacji produkcji i zarządzanie operacjami. Na tym poziomie rozliczany jest poziom wykonania dotychczasowych planów oraz wyznaczane są nowe cele na przyszłość.

Narzędzie ImPortal dzięki predefiniowanym raportom i starannie dobranym wskaźnikom wspiera kadrę zarządzającą w procesie analizy rezultatów przedsiębiorstwa oraz podejmowania decyzji kształtujących przyszłość organizacji.

Główne funkcjonalności

Kompletny zestaw funkcji do efektywnego zarządzania i rejestrowania produkcji na każdym etapie wytwarzania.

Stały i bezpośredni monitoring najważniejszych KPI

System stale zbiera i analizuje dane z maszyn oraz procesów produkcyjnych, zapewniając użytkownikom bezpośredni dostęp do bieżących informacji np. o wydajności produkcji. Monitorowane są kluczowe wskaźniki, takie jak wydajność, jakość, dostępność maszyn, oraz inne istotne dla danego przedsiębiorstwa.

Rejestracja produkcji w sposób automatyczny, ręczny lub hybrydowy

Dane z maszyn i urządzeń mogą być zbierane automatycznie w czasie rzeczywistym, bez potrzeby interwencji pracowników. W przypadku ograniczonej dostępności informacji z PLC, system umożliwia ręczne wprowadzanie dodatkowych danych przez operatorów – np. przyczyn przestojów, do automatycznie rejestrowanych czasów wystąpień zdarzeń. Możliwa jest także rejestracja w pełni manualna.

Edytowalny i konfigurowalny interfejs

System umożliwia użytkownikom dostosowanie wyglądu i układu interfejsu do własnych preferencji, co zwiększa wygodę i efektywność pracy. Użytkownicy mogą tworzyć i modyfikować tzw. kafelki, dodając lub usuwając widżety oraz wskaźniki, które są dla nich najważniejsze.

Pełny zapis zdarzeń produkcyjnych

Rejestrowanie wszystkich zdarzeń produkcyjnych, w tym startu i zakończenia operacji, przestojów, awarii maszyn itp. System zapisuje dane w czasie rzeczywistym, zapewniając precyzyjny i aktualny wgląd w przebieg produkcji, a także umożliwia przeglądanie historii zdarzeń, co wspiera analizę przyczyn źródłowych problemów oraz identyfikację trendów.

Aplikacja do podglądu statusu i realizacji

Aplikacja umożliwia użytkownikom monitorowanie statusu produkcji i realizacji zadań z dowolnego miejsca także za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety. Dostarcza bieżące dane na temat statusu maszyn, postępu zleceń produkcyjnych, wskaźników wydajności (KPI). Przyjazny użytkownikowi, intuicyjny interfejs ułatwia szybki wgląd w najważniejsze informacje.

Centralne zarządzanie zasobami

Stały monitoring stanu i dostępności zasobów, umożliwia szybkie reagowanie na zmiany oraz minimalizację przestojów i marnotrawstwa. Centralizacja zarządzania wszystkimi zasobami produkcyjnymi ułatwia przydzielanie zasobów do zadań produkcyjnych oraz wspiera podejmowanie decyzji, a także identyfikację możliwości poprawy efektywności.

Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi

System umożliwia łatwe tworzenie zleceń produkcyjnych i przydzielanie ich do odpowiednich zasobów. Zapewnia bieżący monitoring statusu realizacji zleceń produkcyjnych, umożliwiając śledzenie postępu w czasie rzeczywistym. Ustalanie priorytetów zleceń produkcyjnych, pozwala na elastyczne reagowanie na zmieniające się wymagania i priorytety biznesowe.

Skalowalna
architektura

Możliwość łatwego rozszerzania systemu w miarę wzrostu potrzeb produkcyjnych, bez konieczności znaczących modyfikacji infrastruktury. Obsługa zarówno lokalnych instalacji, jak i wdrożeń w chmurze, co umożliwia elastyczne zarządzanie infrastrukturą IT zgodnie z preferencjami przedsiębiorstwa.

Wypróbuj system
ImProdis już teraz!

Zestaw startowy z monitoringiem 5 maszyn
już od 21 000 PLN rocznie
Zapytaj o cenę!

Proces wdrożenia

Zobacz, jak łączymy podejścia zwinne i klasyczne kaskadowe, aby osiągnąć znaczną elastyczność, przy jednoczesnym zagwarantowaniu wysokiej jakości, terminowości i zgodności z budżetem.
1.

Przygotowanie
projektu

2.

Przygotowanie
koncepcji
wdrożenia

3.

Przygotowanie
środowiska
produkcyjnego

4.

Implementacja

5.

Faza
stabilizacji

6.

Okres
gwarancyjny

Nasz projekt rozpoczynamy od dogłębnej, kompleksowej analizy, podczas której wiele uwagi poświęcamy rozmowom z operatorami podczas wizyt w Gemba. Prowadzimy warsztaty i spotkania na wszystkich poziomach organizacji, zbierając informacje na temat problemów, potrzeb, wyzwań i celów. W przypadku bardzo dużych projektów etap analizy może zostać wyodrębniony jako osobny projekt. Analiza przeprowadzona w ten sposób jest naszym upstream kanban, tworząc tzw. backlog, czyli pulę zagadnień do realizacji w kolejnych etapach.
Każdy etap implementacji dzielimy na mniejsze fazy, tzw. sprinty, podczas których wdrażane są poszczególne elementy z puli backlog, cały czas na bieżąco konsultując zakres projektu z klientem oraz modelując wartość, która ma zostać dostarczona na koniec sprintu. W kolejnym kroku przygotowywane jest demo lub makieta, której zadaniem jest prezentacja koncepcyjnie zaprojektowanego elementu. Ostatni etap to właściwa realizacja oraz zebranie końcowej informacji zwrotnej od użytkownika. Po zaakceptowaniu rozwiązanie jest wprowadzane do produkcji lub dodawane do wcześniej powstałej części projektu.

Osiągaj jeszcze więcej dzieki połączeniu z systemem APS!

Poznaj zaawansowany system do planowania i harmonogramowania (APS) od PlanetTogether, dzięki któremu zaplanujesz prace, zwiększysz kontrolę nad zasobami oraz skrócisz czas reakcji na nieprzewidziane wydarzenia.
ZOBACZ ROZWIĄZANIE APS

Bezpłatna broszura

Poznaj nasze rozwiązanie zapoznając się z poniższą broszurą

    Pobierz bezpłatną broszurę i poznaj wybrane
    korzyści z wdrożenia systemu ImProdis


    Z tej broszury dowiesz się jakie są cechy rozwiazania ImProdis, na jakich poziomach operuje oraz kogo może wesprzeć w jego codziennej pracy. Poznasz także typowe korzyści z wdrożenia systemu.

    Twoje dane osobowe udostępnione w formularzu będą przetwarzane przez Grupę ASTOR zgodnie z zasadami.

    Znajdź odpowiedzi na nurtujące Cię pytania

    Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz, o co najczęściej pytają nasi Klienci i rozwiej swoje wątpliwości.
    Sprawdź tutaj

    Zarządzanie przez fakty

    Proces podejmowana decyzji w organizacji produkcyjnej należy standaryzować tak, aby właściwe i niezbędne informacje były zawsze „pod ręką”, a skuteczność i efektywność kluczowych decyzji była coraz wyższa.

    Zarządzanie przez fakty to mechanizm przejścia od danych przez informacje do wiedzy operacyjnej, a w konsekwencji do bardziej efektywnego zarządzania poprzez bardziej skuteczne decyzje.

    Zarządzanie przez fakty pozwala sukcesywnie odchodzić od modelu działania intuicyjnego do modelu zbadania natury zjawiska i problemu, poprawnego opisania go i wnioskowania (podejmowania decyzji) opartego na wiedzy.

    Zapytaj eksperta

    Dowiedz się dlaczego stworzyliśmy rozwiązanie ImProdis oraz do kogo jest ono adresowane
    ImProdis Manager | Business Development (CEE)

    „Efektywna cyfryzacja dzięki ImProdis
    Oprogramowanie ImProdis autorstwa ImFactory to przykład systemu efektywnościowego bazującego na praktyce. Jest on efektem naszych wieloletnich doświadczeń z konfiguracją implementacją oraz tworzeniem otwartych dedykowanych systemów wspierających przemysł. Rozwiązanie to bazuje na standardach ISA-95 i umożliwia rozwój o nowe funkcjonalności.
    Naszym głównym celem było to aby każdy użytkownik miał wszystkie niezbędne informacje, jakie są mu potrzebne w danym czasie i dopasowane do kontekstu, w jakim działa. To daje podstawę i wiedzę do prawidłowego i efektywnego działania na wszystkich poziomach przedsiębiorstwa.”

     

    ImFactory

    Jak działamy jako ImFactory AVEVA MES Competence Center CEE

    • diagnozujemy/weryfikujemy potrzeby organizacji
    • dobieramy odpowiednie rozwiązania organizacyjne i techniczne, modelujemy zmiany, oceniamy rentowność inwestycji w rozwiązanie
    • przygotowujemy ludzi w organizacji na zmianę (konsultacje, warsztaty, szkolenia)
    • koordynujemy wdrożenie rozwiązań technicznych
    • wspieramy w utrzymaniu i rozwoju zmian organizacyjnych i technicznych

    Artykuły

    Chcesz dowiedzieć się więcej? W naszej Bazie Wiedzy znajdziesz artykuły i webinary przygotowane przez ekspertów, które pozwolą Ci poszerzyć wiedzę.

    FAQ

    Zobacz, o co najczęściej pytają Klienci zainteresowani systemem ImProdis
    i poszerz swoją wiedzę w tym temacie.
    1.

    Co to jest ImProdis?

    ImProdis to informatyczny wskaźnikowy system analityczno-raportowy, a także zestaw szkoleń i warsztatów wspierający w przygotowaniu i przeprowadzeniu zmiany w organizacji, polegającej na wdrożeniu i cyfryzacji (lub optymalizacji istniejącego) systemu wskaźnikowego.
    2.

    Jakie korzyści płyną ze stosowania systemu ImProdis?

    Korzystanie z systemu ImProdispozytywnie wpływa na wzrost wskaźnika OEE oraz produktywności. Pozwala podnieść poziom jakości wyrobów oraz zapewnić wyższą dostępność maszyn. Wdrożenie ImProdis może przyczynić się także do obniżenia kosztów produkcji.
    3.

    Jak system ImProdis integruje się z innymi systemami? Jak wygląda współpraca np. z systemem ERP, APS, CMMS, WMS?

    System ImProdis zapewnia wiele różnych możliwości integracji, z czego najczęściej zalecaną opcją jest wykorzystanie tzw. szyny danych (ESB z ang. Enterprise Service Bus), która porządkuje i zabezpiecza ciągłość komunikacji w kluczowych kanałach, jak np. pobieranie zleceń z ERP i księgowanie produkcji czy pobieranie harmonogramu z APS i zwrotnie raportowanie postępu wykonania planu. Inne przykłady integracji to chociażby zakładanie zadań w systemie CMMS przeznaczonych dla działów utrzymania ruchu po wykryciu awarii na stanowisku czy zgłaszanie zapotrzebowania na komponenty w systemie WMS.
    4.

    Jak przygotować się do wdrożenia systemu ImProdis?

    Projekt wdrożenia systemu ImProdis, tak jak każdy inny projekt, rozpoczynamy od określenia na jakie problemy, potrzeby czy wyzwania ma odpowiedzieć system i w jakim stopniu. Dopiero po ustaleniu tych kwestii możemy rozpocząć prace związane określeniem głównych użytkowników, interesariuszy projektu czy przeprowadzenia inwentaryzacji posiadanych maszyn i systemów, a także specyfikowania konkretnych wymagań. Na tym etapie można zaprosić do pomocy zewnętrznego konsultanta.
    5.

    Od czego zacząć wdrożenie systemu ImProdis?

    Wdrożenie systemu ImProdis warto zacząć od przygotowania wersji demonstracyjnej w postaci Proof of Concept lub Proof of Value. Oznacza to wdrożenie systemu w wersji ograniczonej funkcjonalnie lub obszarowo, ale w zakresie, który dowiedzie, że odpowiada on na główne cele projektu. Jest to etap biznesowego uzasadnienia inwestycji, w efekcie którego dostarczane jest tzw. MVP (z ang. Minimal Value Proposition).
    6.

    Ile kosztuje system ImProdis?

    Cena systemu ImProdis zależy od wielu czynników i może mieścić się w przedziale od kilku tysięcy do nawet kilkudzisięciu tysięcy złotych. Do głównych czynników warunkujących cenę systemu ImProdis można zaliczyć liczbę podłączonych maszyn i sygnałów automatycznych, liczbę użytkowników, zakres funkcjonalny, sposób licencjonowania (wieczyste lub subskrypcyjne) czy sposób hostowania (lokalnie, w chmurze, hybrydowo).
    7.

    Jakie branże zazwyczaj korzystają z systemu ImProdis?

    System ImProdis znajdują zastosowanie we wszystkich branżach związanych z wytwarzaniem - jednakże szczególnie dobrze sprawdza się w produkcji dyskretnej.
    8.

    Jak wygląda obsługa powdrożeniowa?

    Obsługa powdrożeniowa dzieli się na gwarancyjną oraz pogwarancyjną (serwisową). Niezależnie od okresu, na obsługę powdrożeniową składają się procesy obsługi tzw. SR (z ang. Service Request), które obejmują przygotowywanie poprawek i obejść zgłoszonych błędów, aktualizacje wersji oprogramowania, monitoring wydajności systemu - ogólnie wszystkie zagadnienia związane z zapewnieniem ciągłości funkcjonowania w myśl zapisów SLA. Drugim obsługiwanym strumieniem zgłoszeń są tzw. FR (Functional Request), które polegają na wprowadzeniu ulepszeń, optymalizacji, zmian w konfiguracji czy dodawaniu nowych funkcji lub obszarów - czyli szeroko rozumiana rozbudowa systemu. Dodatkowo konsultanci odwiedzają zakład, w ​​​​​​gemba sprawdzają jak system jest wykorzystywany i zbierają feedback bezpośrednio od użytkowników.
    9.

    Jakie są możliwości rozwoju systemu ImProdis?

    Typowe obszary rozwoju systemu ImProdisto: • dodanie nowych funkcji, które nie zostały jeszcze zaimplementowane, • rozszerzenie systemu na nowe obszary np. wydziały, które nie zostały jeszcze zdigitalizowane, • integracja z systemami zewnętrznymi, dla których nie ustanowiono do tej pory kanałów komunikacji. Obszary te mogą oczywiście występować w różnych kombinacjach i zakresach.
    10.

    Jak raportowane są dane z systemu ImProdis? Czy mogę połączyć system MES z moim systemem BI? Czy mogę eksportować dane z systemu ImProdis do Excela, Minitaba, Statistiki ?

    ImProdis zapisuje dane w standardowej bazie Microsoft SQL lub PostgreSQL, do której dostęp jest otwarty dla użytkowników o odpowiednim poziomie uprawnień. Dzięki temu, bez najmniejszego problemu, baza danych ImProdis może zostać podłączona jako źródło danych do dowolnego rozwiązania klasy BI, a także innych narzędzi takich jak arkusze Excel, Google Sheet, Minitab czy Statistica.
    11.

    Czy system ImProdis może pobierać dane z maszyn?

    System ImProdis służy do zarządzania realizacją produkcji i monitoringu parku maszynowego - funkcjonalność tę osiąga dzięki zastosowaniu tzw. DIP (z ang. Device Integration Platform), czyli rozwiązania, które pośredniczy pomiędzy deterministycznym światem OT, w którym znajdują się maszyny oraz systemy automatyki, a zdarzeniowym światem IT, w którym funkcjonuje system Improdis. Przykładem takiego rozwiązania jest Platforma Systemowa AVEVA, która integruje się zarówno z systemem ImProdis, jak i z urządzeniami wykonawczymi i układami sterowania. Umożliwia to szeroki wybór programów komunikacyjnych, dostępny w standardzie.
    12.

    Jak system ImProdis wspiera doskonalenie produkcji?

    System ImProdis jest bogatym źródłem rzetelnych danych z produkcji dla działów Ciągłego Doskonalenia (z ang. Continuous Improvement), Lean oraz SixSigma, które na ich podstawie mogą zarówno identyfikować źródła, jak i przyczyny strat, a także planować działania korygujące i optymalizacyjne oraz monitorować postęp prac.
    13.

    Jakie wskaźniki są dostępne w systemie ImProdis? Czy mogę definiować własne KPI?

    ImProdis zapewnia informacje chociażby o wskaźniku OEE (z ang. Overall Equipment Effectiveness) i jego składowych: wydajności, dostępności oraz jakości. Dzięki otwartości systemu ImProdis na raportowanie możliwe jest wyliczanie innych KPI, które sami zdefiniujemy w customowych raportach, korzystając z bogatego źródła danych jakim jest system ImProdis.
    Bezpłatna Konsultacja

    Sprawdź, czy Cyfrowa Transformacja 
jest odpowiedzią na potrzeby Twojej Firmy

      Twoje dane osobowe udostępnione w formularzu będą przetwarzane przez Grupę ASTOR zgodnie z zasadami.

      Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA oraz obowiązują na niej Polityka prywatności i Regulamin świadczenia usług Google.

      Jak przebiega proces bezpłatnej Konsultacji?

      Uzupełniasz 
i wysyłasz formularz na stronie.

      W ciągu 1 dnia roboczego zadzwoni do Ciebie opiekun.

      W umówionym terminie spotkasz się zdalnie z naszym konsultantem.

      Bezpłatna Konsultacja

      Dziękujemy za przesłanie formularza.

      Nasz opiekun skontaktuje się z Tobą w ciągu 1 dnia roboczego, aby dowiedzieć się więcej o Twoich wyzwaniach i umówić termin spotkania z konsultantem najlepiej dopasowanym do Twoich potrzeb.

      Uzupełniasz 

      i wysyłasz formularz na stronie.

      W ciągu 1 dnia roboczego zadzwoni do Ciebie opiekun.

      W umówionym terminie spotkasz się zdalnie z naszym konsultantem.

      W czasie oczekiwania zachęcamy do wejścia na Baza Wiedzy ImFactory, na której znajdziesz wiele ciekawych webinarów, artykułów oraz case studie, które wprowadzą w świat Cyfrowej Transformacji

      Zamknij

      Jak przebiega proces bezpłatnej Konsultacji?

      Uzupełniasz 
i wysyłasz formularz na stronie.

      W ciągu 1 dnia roboczego zadzwoni do Ciebie opiekun.

      W umówionym terminie spotkasz się zdalnie z naszym konsultantem.